Durerile de spate cauzate de statul prelungit la calculator?

Munca la calculator fara pauze, cu o pozitie incorecta a coloanei, care nu se desfasoara in compensatie cu alte miscari, reprezinta o solicitare care uzeaza coloana. Odata aparute durerile de spate, foarte mult ajuta gimnastica medicala. Exercitiile benefice pentru coloana trebuie invatate de la un specialist. Apoi pot fi efectuate, zilnic, acasa.

"Durerile de spate nu sunt caracteristice doar persoanelor mai in varsta, ele afecteaza si tinerii. Coloana - ax al trunchiului nostru - este supusa permanent unor forte: de la tinutul capului pe umeri pana la purtatul obiectelor, a imbracamintii, la care se adauga statul in picioare, statul prelungit pe scaun. Toate acestea inseamna o solicitare a coloanei. In etapa actuala ne confruntam mai mult cu aceasta patologie a coloanei la tineri. Si asta pentru ca s-a schimbat modul de a trai. Cu alte cuvinte, calculatorul a intrat foarte mult in viata lor, lucrul la computer insemnand o anumita pozitie, o anumita solicitare, iar noi nu stim sa contrabalansam aceasta solicitare clara pe coloana. 

Daca suntem obligati sa petrecem ore in sir in fata calculatorului, lucrul acesta trebuie sa fie acompaniat si de o tinuta corespunzatoare in restul timpului. O munca la calculator fara pauze, cu o pozitie incorecta a coloanei, care nu se desfasoara in compensatie cu alte miscari, reprezinta o solicitare care uzeaza coloana. Iar uzura se va traduce in primul rand in durere. Cu siguranta aceste dureri pe care le aveti sunt cauzate de orele indelungi pe care petreceti in fata calculatorului.

Exercitiile la sala de fitness nu sunt solutia pentru durerile de spate, chiar pot accentua simptomatologia daca nu sunt prescrise de catre un cadru medical autorizat ! Dar, sa nu ne inchipuim ca suferinta coloanei este numai durerea, chiar daca ea are parametri de intensitate foarte mare uneori. Uzura poate sa insemne si alt tip de suferinta. Si ne gindim la faptul ca toti nervii care inerveaza membrul superior sau membrul inferior pot sa sufere. Daca problemele sint neglijate, in timp, poate aparea chiar o paralizie, o pareza a nervului care inerveaza mana sau piciorul. Cu atat mai mult trebuie sa fim atenti. Nu vrem sa speriem pe nimeni, dar daca nu suntem atenti la aceste lucruri, cu vremea, putem ajunge la capitolul "Nu ma mai pot inscrie la munca de la calculator, trebuie sa evit munca stand pe scaun".

Ce solutii exista?

Indicat ar fi sa faceti pauza din jumatate in jumatate de ora atunci cand lucrati la calculator si sa adoptati o pozitie corecta a coloanei. Fizioterapeutul dumneavostra va poate oferi informatiile individualizate despre aceasta pozitie. Ar fi recomandat sa cereti ajutorul unui cadru medical autorizat: kinetoterapeut va poate evalua si recomanda un program de gimnastica si tot acesta va poate invata cum puteti sa va desfasurati acitvitatiile. Odata invatate, puteti face aceste exercitii acasa. Efectuata zilnic, gimnastica medicala are cele mai bune rezultate. Efortul fizic la o sala de fitness, fara recomandare in urma unui control medical si fara a fi indrumat de un specialist, nu ajuta. Din contra, acest lucru va poate face mai mult rau.

Pe langa gimnastica medicala, nu trebuie uitat exercitiul aerobic cel mai indicat pentru sanatatea noastra: mersul. Putini oameni stiu ca cel mai apreciat exercitiu aerobic este mersul dar, din pacate, este din ce in ce mai putin apreciat. Este esential ca muschii, care regleaza importante procese metabolice, sa fie pusi in miscare. Macar de doua ori pe saptamina, 30 de minute de mers pe jos inseamna sanatate curata pentru organism.

Totusi, cel mai indicat ar fi sa va adresati unui specialist pentru un consult. Acesta va poate indica o conduita terapeutica adecvata situatiei dumneavoastra. Durerile de spate nu trebuie neglijate in speranta ca "vor trece". In timp, problemele se agraveaza si se poate ajunge si la pareze ale membrelor inferioare sau superioare".

Calculatorul ne "imbolnaveste" spatele: ce este de facut?

  • Pentru a preintimpina problemele cauzate de statul la calculator trebuie sa luam cit mai multe pauze. Este recomandata o pauza de 5 minute la fiecare jumatate de ora de lucru la calculator, pauze in care sa te ridici si sa faci citeva miscari de stretching (n.r.- intinderi).
  • Privirea trebuie sa cada exact pe monitor, capul trebuie sa fie putin mai sus decit nivelul monitorului. Din cind in cind fa citeva miscari de rotire a capului pentru a preveni aparitia modificarilor degenerative (n.r. - de degradare) de la nivelul coloanei cervicale.
  • Mobilierul de birou trebuie ales cu grija pentru a nu deforma. Cind lucrezi mult timp la birou, la calculator, pentru a evita tensiunile musculare, care duc in timp la deformari si tulburari de circulatie, trebuie sa acorzi atentie urmatoarelor elemente: scaunul trebuie reglat in inaltime astfel incit, atunci cind stai asezat la birou, coatele si genunchii sa formeze unghiuri drepte. Bineinteles, cel mai indicat ar fi sa ai un scaun ergonomic.
  • Cand stai pe scaun, spatele trebuie sa fie drept, iar picioarele sa fie asezate pe podea, fara ca genunchii sa atinga marginea scaunului. Pe cit posibil, este bine sa optezi pentru un scaun cu minere de sprijin pentru coate.
  • Rezemarea coatelor pe minere elimina tensiunea permanenta din muschii bratelor si spatelui. Ecranul monitorului trebuie plasat la o distanta de 45-50 de centimetri de ochi. Cind esti asezat pe scaun, partea de sus a ecranului trebuie sa fie la nivelul ochilor si sa fie usor inclinat catre spate.
  • In cazul in care esti nevoit sa stai mai multe ore in fata ordinatorului, este indicat sa faci la fiecare jumatate de ora citiva pasi pentru a te dezmorti si pentru a activa circulatia membrelor. De asemenea, este bine ca din cind in cind sa faci miscari de destindere a bratelor, gitului sau picioarelor.
  • Daca uiti, poti sa-ti pui pe calculator un script care o data la o jumatate de ora iti aduce aminte sa te ridici in picioare si sa incerci sa-ti dezmortesti spatele.
  • Pozitia clasica de lucru la birou este cea mai uzitata, dar nu si cea mai buna. Postura prelungita de sezind cu picioarele pe sol determina aparitia tulburarilor de intoarcere venoasa cu senzatia de picioare grele si umflate. Daca nu poti renunta la aceasta pozitie, incearca cel putin sa-ti sprijini din cind in cind picioarele pe un scaun, astfel incit sa eviti pozitia lor decliva prelungita.
© 2016 - 2019 Medpoint. Toate drepturile rezervate Dezvoltat de Blue Soft